سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تهویه مطبوع هوا

مینی چیلر و چیلر خانگی

آشنایی با چیلر خانگی

امروزه برای سرمایش و گرمایش خانه های مسکونی دستگاه های تهوی? هوای متنوعی ساخته و طراحی شده اند. که هر کدام از این دستگاه ها مزایا و معایب خود را دارند. یکی از این دستگاه های تهوی? مطبوع مینی چیلر ها هستند که معمولاً از آن ها به عنوان چیلرهای خانگی نیز نام برده می شود. این دستگاه های تهوی? مطبوع را می توان هم برای سرمایش و هم برای گرمایش محیط های مسکونی مورد استفاده قرار داد. مینی چیلرهای آپارتمانی اغلب از نوع هوا خنک هستند. به این معنا که خنک سازی دستگاه در بخش کندانسور به کمک جریان هوا انجام می گیرد. اجزاء سازند? یک چیلر خانگی به شرح زیر است:

 

دستگاه چیلر خانگی چیست

بدن? چیلر : چیلرهای خانگی را باید در محیط باز نصب کرد. به همین خاطر جنس بدنه باید نسبت به مسائل خوردگی و زنگ زدگی مقاوم باشد. جنس بدن? چیلرها اغلب از ورقه های آهنی ضد زنگ است.

کمپرسور : در چیلرهای خانگی همچنان از کمپرسور به عنوان قلب تپند? دستگاه استفاده می شود. در مینی چیلرها اغلب از کمپرسورهای اسکرو یا اسکرال بهره برده می شود. زیرا هم توان بیشتری دارند و هم سر و صدای کمتری تولید می کنند. ضمن اینکه این دسته از کمپرسورها کمتر دچار خرابی می شوند و حفظ و نگهداری آن ها راحت تر است.

کندانسور : خنک سازی دستگاه در بخش کندانسور دستگاه به کمک جریان هوا صورت می گیرد. به همین خاطر است که این دستگاه ها را مینی چیلر هوا خنک نیز می گویند.

فن : فن دستگاه وظیف? به جریان در آوردن هوا در اطراف چیلر را داراست. در حقیقت بخش کندانسور به کمک این فن است که تکمیل می شود.

شیر انبساط : برای اینکه سیکل تبریدی در چیلرهای آپارتمانی تکمیل شود، باید از یک شیر انبساطی پس از بخش کندانسور استفاده کرد. سیال مبرد پس از عبور از بخش کندانسور از شیر انبساط عبور داده می شوند و آماد? ورود به بخش اواپراتور می گردد.

اواپراتور : کویل حرارتی اواپراتور تکمیل کنند? سیکل تبریدی در سیستم های چیلر خانگی است. در این بخش اغلب از لوله های مسی با ضریب انتقال حرارت بالا استفاده می شود. کویل حرارتی اواپراتور می تواند به فن کویل های ساختمان وصل شود و عمل خنک سازی را به کمک فن کویل ها انجام دهد.

منبع : مینی چیلر آسا تهویه